
Lappeenrannan Työkonehuolto Oy – Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot
Voimassa 17.9.2025 alkaen
1. Verkkokaupan yhteystiedot
Lappeenrannan Työkonehuolto Oy
Y-tunnus: 2768483-6
Osoite: Opintie 2, 53600 Lappeenranta
Puh: 050 435 8619
Sähköposti: huolto@koneetkuntoon.fi
2. Tilaaminen ja sopimus
Tilauksen tekeminen edellyttää yhteystietojen antamista ja näiden ehtojen hyväksymistä.
Sopimus syntyy, kun tilaus on vastaanotettu ja olemme lähettäneet sähköpostiisi tilausvahvistuksen.
Tuote- ja hintatiedot esitetään tuotesivuilla. Ilmeiset hintavirheet varataan korjattavaksi. Mikäli korjaus koskee tehtyä tilausta, otamme sinuun viipymättä yhteyttä ja voit halutessasi perua tilauksen.
3. Hinnat ja verot
Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja sisältävät arvonlisäveron kuluttajakaupassa.
Yritysasiakkaat: hinnat esitetään verollisina; laskulla ALV eriteltynä.
Toimitus- ja maksutapalisät näkyvät kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
4. Maksutavat (Paytrail)
Maksutapamme tarjoaa Paytrail Oyj. Maksutavat ja niiden järjestys esitetään kassalla lain edellyttämällä tavalla (ei luotto tai maksunlykkäys ensisijaisena vaihtoehtona).
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Kieliversiot:
Payment Service Provider
Paytrail Oyj serves as the payment intermediary and service provider in collaboration with Finnish banks and credit institutions and is an authorized payment Institution. Paytrail Oyj will be shown as the recipient on your bank or credit card statement and forward the payment to the merchant. For complaints, please contact the website the payment was made to.
Paytrail Oyj, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Business ID 2122839-7
paytrail.com/en/consumer/information-about-paying
Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och levereras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som mottagare på bankkontot eller korträkningen och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid reklamation ber vi er i första hand kontakta tjänsteleverantören.
Paytrail Oyj, FO-nummer 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning
Huom. Maksunpalautukset tehdään aina tilauksessa käytetylle maksutavalle (Paytrailin kautta), ei tilisiirtona.
Yrityslasku: Sopimusasiakkaille voidaan tarjota lasku/yrityslasku (esim. Walley yrityslasku). Maksuehto 14 pv netto, viivästyskorko korkolain mukaan. Mahdolliset maksumuistutukset peritään lain sallimin maksuin.
5. Toimitusalue, -tavat ja -ajat
Toimitusalue: Suomi. Yritysasiakkaille mahdolliset EU-toimitukset sopimuksen mukaan.
Toimitustavat: Posti/Matkahuolto/rahti tai nouto sovitusti. Vaihtoehdot ja hinnat näytetään kassalla.
Toimitusaika: Varastotuotteet tyypillisesti 2–5 arkipäivää. Sitoudumme toimittamaan viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei toisin sovita. Ilmoitamme viivästyksistä viipymättä; kuluttaja voi viivästyessä perua tilauksen.
Kuljetusvaurio: Tarkista lähetys vastaanottaessa. Jos pakkaus on vaurioitunut, tee merkintä kuljetusliikkeen vastaanottokuittiin ja ota meihin yhteyttä.
6. Kuluttajan peruuttamisoikeus ja palautukset (etämyynti)
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä ilman syytä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi ilmoita asiasta sähköpostilla osoitteeseen huolto@koneetkuntoon.fi
tai käytä alla olevaa peruuttamislomakkeen mallia.
Voit peruuttaa ennen toimitusta; jos lähetys on jo matkalla, nouda ja palauta lähetys ohjeidemme mukaan.
Palautuskustannukset
Ellei toisin ilmoiteta, asiakas vastaa palautuskuluista.
Postipalautus (tavanomainen paketti): 7,90 € / lähetys.
Rahtipalautus (ei palautettavissa tavanomaisesti postitse, esim. yli 35 kg / lavatavara): 89 € / lähetys (esimerkkihinta, nouto yhdellä kuljetusyhtiöllä).
Jos palautuskustannuksia ei ole kerrottu edellä ja tavaraa ei voi palauttaa normaalisti postitse, emme veloita palautuskuluja kuluttajalta.
Palautus ja hyvitys
Palautuksen edellytys on, että tuote on olennaisesti samassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Kuluttaja vastaa arvon alentumisesta, jos tuotetta on käsitelty tarpeettomasti.
Hyvitämme kaikki maksut (myös edullisimman vakiotoimituksen kustannukset) 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesta, kuitenkin viivästämme hyvitystä, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai saaneet luotettavan selvityksen sen palautuksesta.
Hyvitys maksetaan aina alkuperäiselle maksutavalle Paytrailin kautta.
Palautusohjeet
Pyydä palautustunnus ja ohjeet: huolto@koneetkuntoon.fi
Pakkaa huolellisesti; liitä mukaan tilausnumero ja yhteystiedot.
Säilytä kuitti/palautusseuranta.
Peruuttamislomakkeen malli
Vastaanottaja: Lappeenrannan Työkonehuolto Oy, Opintie 2, 53600 Lappeenranta, huolto@koneetkuntoon.fi
Ilmoitan peruuttavani seuraavan sopimuksen:
Tuote/palvelu: ________ Tilausnumero: ________ Tilattu / vastaanotettu (pvm): ________
Nimi: ________ Osoite: ________ Puhelin/sähköposti: ________
Päiväys ja allekirjoitus (jos paperilla)
7. Vaihto, takuu ja virhevastuu
Mahdolliset takuut ilmoitetaan tuotesivuilla. Takuu on valmistajan/myyjän vapaaehtoinen lisäetu; virhevastuu määräytyy kuluttajansuojalain mukaan.
Vian tai puutteen ilmetessä ota yhteyttä huolto@koneetkuntoon.fi
kohtuullisessa ajassa.
8. Noutamatta jätetty lähetys
Noutamatta jättäminen ei ole peruuttamisilmoitus. Pidätämme oikeuden periä todelliset palautus- ja käsittelykulut (vähintään Postipalautus 7,90 € / lähetys; rahtipalautus 89 € / lähetys), ellei kyse ole virheestä meidän puoleltamme.
9. Yritysasiakkaiden (B2B) erityisehdot
Kauppalaki soveltuu. Palautusoikeus ei koske yrityskauppoja, ellei siitä ole erikseen sovittu.
Riskin ja omistusoikeuden siirtyminen: omistusoikeus siirtyy, kun kauppahinta on maksettu kokonaan; kuljetusriskit siirtyvät toimituksen luovutuksessa sovitun toimitustavan mukaisesti.
Vastuunrajoitus: välillisiä vahinkoja ei korvata; enimmäisvastuu on enintään tilauksen verollinen hinta, ellei pakottavasta laista muuta johdu.
10. Asiakaspalvelu, reklamaatiot ja riidanratkaisu
Asiakaspalvelu: huolto@koneetkuntoon.fi
, puh. 050 435 8619 (perushintainen numero).
Jos emme pääse sopuun, kuluttaja voi saattaa asian Kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi) ja saada neuvontaa Kilpailu- ja kuluttajavirastolta (www.kkv.fi).
Verkkovälitteinen riidanratkaisu (ODR): ec.europa.eu/odr.
11. Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme henkilötietoja soveltuvan lainsäädännön (mm. GDPR) mukaisesti. Lue lisää Tietosuojaselosteesta
12. Ylivoimainen este (force majeure)
Emme vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat meistä riippumattomasta esteestä (esim. lakko, luonnonilmiö, häiriö kuljetuksissa tai maksupalveluissa). Ilmoitamme esteestä viipymättä.
13. Ehtojen muuttaminen ja sovellettava laki
Pidätämme oikeuden muuttaa ehtoja. Tilaukseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Kuluttaja voi nostaa kanteen omassa kotipaikassaan.